Τα συχνότερα ορθοπαιδικά προβλήματα του ώμου και η θεραπεία τους

Σύμφωνα με έρευνες πάνω από το 70% των ανθρώπων θα αντιμετωπίσει ορθοπαιδικά προβλήματα του ώμου σε κάποια στιγμή της ζωής του.

Τα ορθοπαιδικά προβλήματα του ώμου μπορεί να προκληθούν από τραυματισμό, χρόνιες παθήσεις, καθημερινή δραστηριότητα ή ακόμη και από προβλήματα σε άλλα μέρη του σώματος. Ο ώμος είναι μία από τις πιο σύνθετες αρθρώσεις του ανθρώπινου σώματος καθώς συνδέει την κλείδα, την ωμοπλάτη και το βραχιόνιο οστό.

Muscles of shoulder and arm 3d medical vector illustration on white background eps 10

Τα πιο συχνά ορθοπαιδικά προβλήματα του ώμου

Θυλακίτιδα

Οι ορογόνοι θύλακες λειτουργούν σαν «προστατευτικό μαξιλάρι» στον ώμο ώστε να διευκολύνουν τις κινήσεις του χεριού και να αποτρέπουν την τριβή. Κάποιος τραυματισμός, αλλά κυριότερα μία επαναλαμβανόμενη κίνηση του χεριού μπορεί να οδηγήσει σε οίδημα των ορογόνων θυλάκων με αποτέλεσμα να πρηστούν και να προκαλέσουν πόνο στον ώμο του ασθενή, δυσκολεύοντας τις καθημερινές του δραστηριότητες.

Τενοντίτιδα

Πρόκειται για τη φλεγμονή των τενόντων μέσα και γύρω από την περιοχή του ώμου, που εμποδίζει την κίνηση του χεριού. Η τενοντίτιδα συνήθως προκαλείται από επαναλαμβανόμενες κινήσεις (οξεία) ή από επαναλαμβανόμενη φθορά των τενόντων, η οποία έρχεται με την πάροδο της ηλικίας (χρόνια).

Οστεοαρθρίτιδα

Ο ώμος είναι η τρίτη κατά σειρά άρθρωση που είναι πιο πιθανό να επηρεαστεί από την οστεοαρθρίτιδα (προηγείται η άρθρωση του γοφού και του γόνατου). Η οστεοαρθρίτιδα ξεκινά με την απώλεια του αρθρικού χόνδρου με αποτέλεσμα τα οστά να τρίβονται μεταξύ τους και ο ασθενής να υποφέρει από δυσκαμψία και πόνο.

Σύνδρομο πρόσκρουσης ώμου

Το σύνδρομο πρόσκρουσης ώμου είναι μια επώδυνη κατάσταση η οποία μπορεί να προκύψει όταν οι τένοντες δεν έχουν χώρο για να κινηθούν σωστά, με αποτέλεσμα να προκαλείται τριβή. Η πρόσκρουση συνήθως γίνεται αντιληπτή όταν ο ασθενής δυσκολεύεται να σηκώσει το χέρι του πάνω από το ύψος του ώμου.

Εξάρθρωση

Η εξάρθρωση προκαλείται από επαναλαμβανόμενες κινήσεις που τεντώνουν τους συνδέσμους του ώμου, με αποτέλεσμα να μην μπορούν πια να στηρίξουν την άρθρωση. Εκτός από τις επαναλαμβανόμενες κινήσεις, σε εξάρθρωση μπορεί να οδηγήσει και ένας τραυματισμός.

Παγωμένος ώμος

Ο παγωμένος ώμος έχει ως βασικό σύμπτωμα έναν πόνο που σταδιακά επιδεινώνεται και καταλήγει να γίνεται μια εξαιρετικά επώδυνη κατάσταση. Συνήθως οφείλεται σε μία φλεγμονή που καταφέρνει να εισβάλει στην άρθρωση, η οποία χάνει την ελαστικότητά της.

Τραυματισμός στροφικού πετάλου

Μία ξαφνική ή ακόμα και σταδιακή ρήξη στους μυς και στους τένοντες που περιβάλλουν και συγκρατούν την άρθρωση του ώμου ενδέχεται να οδηγήσουν σε έναν επώδυνο τραυματισμό του στροφικού πετάλου. Σε ορισμένες περιπτώσεις δεν ανακτάται πλήρως η λειτουργικότητα του ώμου.

Οι πιο αποτελεσματικοί τρόποι θεραπείας

Ξεκούραση

Μια από τις πιο αποτελεσματικές θεραπείες για των ώμο είναι η ξεκούραση, καθώς δίνει στον οργανισμό χρόνο για να επουλωθεί η φλεγμονή και κατ΄ επέκταση να αποφευχθεί ένας επιπλέον τραυματισμός. Καλό είναι ο ασθενής να αποφεύγει την άρση βάρους, την έκταση του χεριού πάνω από το ύψος του ώμου αλλά και οποιαδήποτε άλλη κίνηση που μπορεί να δυσκολέψει το συγκεκριμένο σημείο. Ανάλογα την περίπτωση, ο ορθοπαιδικός μπορεί να συστήσει και την πλήρη ακινητοποίηση του ώμου με τη βοήθεια ενός ειδικού νάρθηκα.

Παγοθεραπεία

Αμέσως μετά τον τραυματισμό, ο πάγος μπορεί να βοηθήσει στον περιορισμό της φλεγμονής αλλά και στον περιορισμό του πόνου. Για τις πρώτες 24 με 48 ώρες είναι βοηθητικό να τοποθετηθεί στο σημείο που υπάρχει φλεγμονή, παγοκύστη τυλιγμένη σε πετσέτα ή πανί (ώστε να αποφευχθεί ο κίνδυνος κρυοπαγήματος), κάθε τρεις ή τέσσερις ώρες για 15 έως 20 λεπτά.

Φυσικοθεραπεία

Η φυσικοθεραπεία μπορεί να βοηθήσει στην ανάκτηση της δύναμης και της κίνησης του ώμου αλλά και να ανακουφίσει τον ασθενή από συμπτώματα πόνου στις καθημερινές του δραστηριότητες.

Ορθοπαιδική παρακολούθηση

Στην περίπτωση οιδήματος στην περιοχή του ώμου, έντονου πόνου, αδυναμίας στην κίνηση ή αίσθησης μουδιάσματος, ο ασθενής θα χρειαστεί ιατρική βοήθεια.

Στο OrthoLife Clinic προσφέρονται ιατρικές υπηρεσίες ορθοπαιδικής αποκατάστασης από μια εξειδικευμένη ομάδα με πλούσια εμπειρία που στοχεύει στη διεπιστημονική προσέγγιση της πάθησης του ασθενούς. Επικοινωνήστε άμεσα με το ορθοπαιδικό ιατρείο του Δρ. Γεώργιου Φραγκεσκάκη και κλείστε το ραντεβού σας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This field is required.